torsdag 9 augusti 2012

Fynd

Jag brukar springa förbi Missionskyrkan i Ockelbos loppis. Den är bra! Ungefär som Sirius loppmarknad i Uppsala. Inte så mycket rörstrandsporslin utan mera köttkvarnar, kryckor och gamla tv-apparater. Det brukar alltid finnas något gammalt spritkök, syltkokare eller annat kul att titta på och ibland ta med sig hem. Just idag fick jag tag på någonting jag tittat lite på, nämligen en kapsyleringsmaskin. Det är en sån sak jag skulle vilja ha så att jag, när jag får tummen ur, kan lagra undan lite öl.  Men många saker står på önskelistan så just den här har legat långt ned i prioriteringsordningen. Men nu slog jag till, 40 kronor kunde den ju vara värd. Speciellt då kapsyleraren låg i sin, visserligen öppnade, originalpåse med 89 kronor på prislappen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar